Ringkøbing en Arhus - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Ellis Heide - WaarBenJij.nu Ringkøbing en Arhus - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Ellis Heide - WaarBenJij.nu

Ringkøbing en Arhus

Blijf op de hoogte en volg Ellis

17 Juni 2015 | Denemarken, Århus

16-6-2015
Helaas zoals wij al verwachten viel de zonsondergang een beetje in het water, of in de wolken. We hebben nog wat gespeeld met de camera en de verrekijker en wat leuke sfeerplaatjes gemaakt. Echter het uploaden van foto's is wat lastig hier. Maar dat gaat vast een keer goedkomen....
Van de nacht hebben we niets gemerkt. Heerlijk geslapen in een op de wind deinende camper. Vanmorgen toch even voor de zekerheid een blik uit het raam geworpen maar we stonden nog steeds droog! Helaas een duik in de zee zit er niet in want het is hier stervens koud! Maar wat niet is kan nog komen... Onze vakantie is net begonnen! Daarna even een broodje gehaald in de lokale Købmand (supermarkt). Na het ochtendritueel hebben we onze tocht voortgezet. We zijn via de Holmsland Klit, een langgerekte nauwe landtong tussen de Ringkøbingfjord en de zee, langs Hvide Sand gereden naar Ringkøbing. Ik dacht eigenlijk dat Denemarken geen fjorden had. Maar had het dus mis. Een Fjord vind ik trouwens wel een groot woord voor een zout binnenmeer met vlakke oevers. Het is niet te vergelijken met de Fjorden van Noorwegen. Maar de omgeving is geweldig! Duinen, duinen en duinen. Met daar tussen pitoreske huisjes, alsof je zo in een sprookje van Hans Christiaan Anderson bent gestapt. Na een lunchstop bij de viurtoren van Nørre Lynvig en een wandelingetje door de spectaculaire duinen bereikten we Ringkøbing. Mooie camperplek gevonden op de pier bij de haven. Even een wandeling het dorp in. To øl ( 2 pintjes) besteld en gebruik gemaakt van het internet in het plaatselijke Ringkøbing Hotel. Nu zitten we weer in ons campertje want buiten zitten is nog steeds te koud..... gelukkig schijnt het zonnetje zodat de accu's toch opgeladen worden voor ons medicijnkastje. Die waren we voor de wandeling vergeten van het 12 volt af te halen. Maar er staat nog steeds een stevige koude bries die buiten zitten onmogelijk maakt :-(
17-6-2015
Vanmorgen werden we wakker met het geluid van de tikkende regen op het dak. Omdraaien en nog even verder pitten want wie heeft er nu zin om wat te doen als het regent in je vakantie... Helaas het stopte niet met regenen en het zag er niet naar uit dat het binnen een paar uur beter zou worden. Dus ons routeschema erbij gepakt en besloten dat we de westkust voor gezien houden. We hebben Denemarken doorgestoken via Herning, Silkeborg, Aarhus naar Ebeltoft. Onderweg mooie glooiende heuvels, bossen en meertjes. Maar het stopte niet met regenen dus we werden ook niet uitgelokt om ons buiten de camper te begeven. In Ebeltoft aangekomen dachten we de veerboot te nemen naar Sjælland (Seeland). Bij de haven was het echter zo extreem rustig dat we er even niets van begrepen. Geen personeel bij de biljetpoortjes, geen boten en andere passagiers. Terug naar het centrum van Ebeltoft en eens even informeren bij de VVV. Nee, dat klopte dus. Deze veerboot vaart buiten het seizoen alleen in het weekend.... Maar als we naar de overkant wilden konden we nog wel met de boot vanaf Arhus vertrekken. De vriendelijke mevrouw wilde voor ons wel even op de internetsite van de maatschappij kijken of er nog plaats was en wanneer de volgende boot ging. Nou, plaats genoeg en we hebben maar geen reservering gemaakt. Eerst maar eens kijken hoe we bij de boot komen! Rond 16.45 waren we bij de haven en het vertrekpunt van de boot. Een ticket gekocht en wachten op de volgende afvaart. Dat ging toch allemaal best we snel! Campertje de boot op gereden en nu zitten we in de passagiersruimte en hebben we weer toegang tot het gratis internet van de maatschappij. Snel even ons verhaal downloaden en misschien wat foto's als het nu wel lukt....

• 18 Juni 2015 - 11:03

Greet:

hey vakantiegangers leuk die dagboekjes heeft wel wat dat je zo overal komt met je eigen huis groetjes en nog heeeel veeel plezier greet

• 18 Juni 2015 - 17:14

Adriaan:

Lijkt wel of je campertje gewassen is...., whoehoehoe, dat is natuurlijk ook zo, Denemarken is vandaag één grote wasstraat! xxx

• 18 Juni 2015 - 17:19

Inge:

jammer van het weer, maar blijkbaar vermaken jullie je toch wel. En de camper staat te blinken als de mooie mensen :-) xxx