Zuid-Duitsland bereikt! - Reisverslag uit Thiersheim, Duitsland van Ellis Heide - WaarBenJij.nu Zuid-Duitsland bereikt! - Reisverslag uit Thiersheim, Duitsland van Ellis Heide - WaarBenJij.nu

Zuid-Duitsland bereikt!

Blijf op de hoogte en volg Ellis

25 Juni 2015 | Duitsland, Thiersheim

24-6-2015
Ik wil er toch even bij stil staan want vandaag wordt de moeder van Esther begraven. Op de haven hebben we gratis toegang tot internet. Zelfs vanuit onze camper! Dus vanmorgen voor we op pad gingen een berichtje naar Esther gestuurd. In gedachten ben ik bij haar en hoop dat de moeder van Esther een mooi en waardig afscheid krijgt.

En we gaan weer verder richting Zuiden. Eerste stuk maar via de snelweg want dat rijdt toch sneller door. Voorbij Leipzig zijn we toch wel weer klaar met die Deutsche autobahn. De Oost Duitse snelweg is een stuk minder comfortabel dan de West Duitse. Ik kreeg lichte parkinson verschijnselen... Dus maar weer snel de snelweg af. Bij nader inzien bleken de kleinere doorgangswegen ook niet hobbelvrij en zaten we daar ook te schuddenbuiken op onze stoel. Alleen niet van het lachen :-( Bij Zeitz vonden we een mooie camperplaats bij Obsthof Martin. Volgens de beschrijving plek voor 20 campers voor maar €5 p/d incl bijna alle voorzieningen en stroom voor €3. Bij de lacatie aan gekomen waren we de eerste! Het gigantische veld was leeg en werd door Martin senior net op dat moment gemaaid. Maar wij hadden geluk zei Martin. Hij had net zijn eigen camper verplaatst voor eigen gebruik en wij mochten op zijn met grit verharde stellplatz staan! Voor hem wel handig want dan kon hij verder gaan met maaien. En wij waren blij omdat de rest van het veld nogal glooiend opliep. Ga dan maar eens een recht stukje voor je camper zoeken!
Vervolgens naar de Hofladen gelopen om onze overnachting te betalen en natuurlijk iets te kopen van het lokale produkt. Op dit moment zijn de kersen rijp en heerlijk zoet. Dus daar hebben we zeker wat van gekocht! Verder hadden ze nog appels, zelfgemaakte sappen, pasta's en likeurtjes. Ik koos voor de Chokoladelikeur! Straks maar eens nuttigen bij de koffie. Dan zal ik jullie ook vertellen of dat een goede keus was :-)

25-6-2015
Gisteren na het eten de chocoladelikeur geprobeerd. Het drankje kwam als advocaat de fles uit en dit bleek ook het geval! Een schocoladeadvokaat. Wel lekker hoor, maar geef mij het dan maar met een bakje ijs!

Vanmorgen bij het wakker worden scheen het zonnetje heerlijk. We hebben voor het eerst buiten kunnen ontbijten! Tijdens het ontbijt hebben we overlegd wat we verder zouden gaan doen. Lekker hier nog een dagje blijven hangen en niets doen? Of toch nog een stukje verderop? De voors en tegens afgewogen. De Obsthof van Martin ligt 1,5 km van het stadje af en ze hebben geen broodjesservice.... de eerste winkel op 1 km afstand.... persoonlijk zou ik wel eens een paar dagen op een camping willen staan met alle voorzieningen om o.a even een klein wasje te doen en de tijd hebben deze te laten drogen. Maar dan moet het wel mooi weer blijven. We besluiten toch maar om nog 200 km zuidelijker te gaan kijken. Dus nu zitten we weer op de A9, de parkinsonweg, om wat kilometers te maken.
Zodra we Oost-Duitsland uit waren was de parkinson genezen. Tijd voor een koffiebreak! Hiervoor hebben we een autohof aangedaan. Daar zitten we nu achter ons kopje koffie met een stukje hausgemachte mohntarte en een half uurtje gratis wifi. Dus hier is weer een stukje reisverslag!

• 25 Juni 2015 - 15:52

Greet:

mooie plek en dan eindelijk die warme zon

• 25 Juni 2015 - 17:10

Inge:

EINDELIJK mooi weer! :-) En de komende dagen zou het zo wel blijven, normaal gezien. Je bent in de buurt, dus mocht ik van jullie zijn, ik zou zeker Rothenburg ob der Tauber bezoeken. Er is daar ook een (betonnen en grote) mobilhomeplaats, maar het middeleeuwse stadje is wel leuk :-).
    dikke zoen en geniet er maar nog van!