De terugweg..... - Reisverslag uit Elsendorp, Nederland van Ellis Heide - WaarBenJij.nu De terugweg..... - Reisverslag uit Elsendorp, Nederland van Ellis Heide - WaarBenJij.nu

De terugweg.....

Blijf op de hoogte en volg Ellis

03 Juli 2015 | Nederland, Elsendorp

1-7-2015
Dit lijkt op wat mijn vader zou zeggen: " leven als God in Frankrijk"! Hmmm, lekker temperatuurtje, zonnetje, lekkere hapjes en drankjes, maar dan in Duitsland! Het Well Mobil Park blijkt meer dan genoeg te voldoen aan onze eisen van dit moment. Nadat we gisteren onze camper op een mooi plekje hadden geparkeerd en ons compleet hadden geïnstalleerd voor een paar dagen.... vonden wij het wederom tijd om het dorp te verkennen. Ik weet het begint misschien wat saai te worden maar voor je iets kunt vertellen over het dorp moet je er wel eerst geweest zijn.....
We hadden van de wohnmobilstelle eigenaar al een lading aan informate gekregen over de omgeving en vooral het Thermebad. Dus gingen wij vol goede moed op pad langs het bad, door het park, met een compleet, in de bomen gemaakte, avonturenspeelplaats waar onze kinderen, toen ze nog klein waren, van zouden watertanden ! Verder naar het dorp. Echter verder dan de marktplatz, zonder markt, kwamen we niet. Hier vonden we namelijk een gezellig terrasje! Met gratis wifi! Je begrijpt er toch echt geen zak van hier in Duisland? Het ene moment moet je je het schompes zoeken naar een bruikbaar wifipunt en het volgende moment krijg je het gewoon in de schoot geworpen. Op onze CP (camperplek) hebben we nu ook de mogelijkheid om te kiezen voor wifi maar moet ik wel 1€ per uur betalen.... Gratis hé? Dus dat werden wel een aantal pintjes op het terras. Zum Wohl!

Camperaars zijn wel vreemde mensen, hoor! Je moet weten dat zich in de meeste campers een aantal reservoirs bevinden. Ten eerste het schoonwater- en ten tweede het vuilwaterreservoir. Op een gegeven moment is je schoonwatertank leeg en je vuilwatertank vol. Tijd om een en ander te regelen. Daarvoor heb je die voorzieningen op een ver und entsorgungsplatz met enige regelmaat nodig. Wij legen en of vullen dan onze reservoirs en kunnen er weer even tegen! Toch blijft het ons verbazen dat er een hele lading camperaars rondrijden met gieters en of jerrycans. En hun schoonwater tank dus met gieters bijvullen of gewoon hun water uit de jerrycans blijven halen? Je hebt gewoon alles aan boord! waarom dan nog zo kamperen????? En ze houden niet eens van kamperen? De meeste camperaars die wij mee maken op een gemiddelde camperplaats komen aan rijden, parkeren hun camper en zetten vervolgens, zonder nog één stap buiten de deur gezet te hebben hun satelietschotel uit om te kijken of ze wel ontvangst hebben. Als ze geen ontvangst hebben gaan ze hun camper zodanig verplaatsen tot ze wel ontvangst hebben.... Vervolgens zie je ze in de meeste gevallen niet meer terug totdat ze weer weg gaan. Zo, en nu genoeg over het reilen en zeilen van een camperaar. We gaan over tot de orde van de dag!

Het belooft weer een hele mooie warme dag te worden en hebben besloten er nog een dagje aan toe te voegen. Heerlijk rustig geslapen vannacht dus doet u er nog maar één!
Na ons ontbijt besluiten we een stukje te gaan fietsen. Bij de receptie van het CP gevraagd of ze nog leuke fietsroutes hadden. Vroeg ze hoeveel km we wilden fietsen? Ik zeg dat weet ik nog niet. Ik kreeg een informatieboekje met bezienswaardigheden in de buurt. Op de achterkant stond een kaartje van de omgeving met een afstandencirkel om ons dorp heen. Daar kwamen we dus niet zo ver mee want het was vooral op autobezitters geent. Dus besloten we eerst maar eens bij de plaatselijke VVV te informeren. Daar hadden ze een mooie kaart met fiets en wandelroutes. Het enige probleem was nog dat er niet bij stond wat de afstanden van deze routes waren.... Wij kozen voor een mooi rondje om ons dorp met het idee, het zal wel mee vallen. Afijn, 3 dorpen en een uurtje fietsen verder vonden we het tijd voor wat drinken. Het was inmiddels ook tijd voor een lunchhapje dus bij de plaatselijke Italiaan met biergarten hebben we een lekkere salade, ohne bier, met een water en cola besteld. Met in ons achterhoofd, we hebben nog een fietsrit voor de boeg. We bekeken de kaart nog eens kritisch en zagen dat er 9 dorpen op onze route lagen. Hmmmm, 3 dorpen per uur en er lagen zo af en toe flinke hoogtepunten tussen. Wat komen we nog tegen......
Na onze lunch besloten we om te keren nog een uurtje terug te fietsen en tijd voor een biertje! Het is tenslotte wel boven de 30 graden hier! Dus elke inspanning is eigenlijk al te veel.
Na een middagje lekker luieren en lezen wilde Hans nog iets actiefs doen voor we het avondeten zouden maken. Dus een spelletje petanq! Na het spelletje, op onze scottelbraai maar weer een lekker hapje gemaakt en toen snel naar de therme voor een duik in het water. In de hoop af te koelen en weer een lekkere nacht door te maken. Het water in de baden bleek echter wel 35 graden! Gelukkig begon het buiten wat af te koelen en een koude douche als afsluiting doet ook wonderen!

2-7-2014
Vanmorgen toch vrij vroeg wakker omdat de zon ongenadig op ons campertje schijnt. Hierdoor begint de temperatuur binnen al snel op te lopen ondanks dat alle ramen wagen wijd open staan.
Gisteravond nog onverwacht gezellig geworden! In de tussentijd was er naast ons nog een ander Nederlands stel komen staan. Hun camper is zelfs 3 jaar ouder dan die van ons, voor de rest het zelfde soort. Dus je begrijpt, dan heb je een hoop uit te wisselen. Ze kwamen uit Leiderdorp en hadden de camper net als wij pas 2 jaar. Maar ik moet zeggen als ik, als leek, ze naast elkaar zet zou ik zweren dat die van ons ouder is. Die van hun was stralend wit en bleek als hij niet gebruikt werd altijd in een binnen stalling te hebben gestaan. Op een gegeven moment werden we aangesproken door een Belg. Hij zei: "mag ik u iets vragen. Ik zie dat u ook in zo'n zelfde oude camper rijdt. Is het in uw koelkasten ook zo warm, 22 graden?". Waarop wij antwoorden:"Geen 22 graden, maar echt geweldig koelen doet het niet". Waarop de Belg zegt: "hmmmm, ik wil met dit ding naar Italië maar als ik mijn bier niet koud krijg keer ik om.....". De volgende dag lag er een lading Jupiler blikjes in de container waar wij nog wel even tegen aan zouden hikken..... Dus dat hij dat niet koud kreeg was misschien niet zo vreemd.

Toen we het op een gegeven moment tijd vonden om van onze nachtrust te genieten en ieder naar zijn eigen camper ging werd er bij ons op de deur geklopt. De buurvrouw vroeg of Hans even wilde kijken want hun accu stonk als een open riool. Wij hadden de lucht al eerder geroken maar niet bedacht dat het uit een camper zou kunnen komen. Afijn, Hans met z'n meetapparatuur aan de slag. En ja wel, accu overleden. Acculader afgekoppeld en ze lagen toch aan het stroom dus dan kom je de nacht wel door. Vanmorgen ging ieder zijns weegs. Zij eerst op zoek naar een nieuwe accu voordat ze hun reis naar Italië kunnen voortzetten. En wij zo'n 190 km Noord-West. Wij belanden in Bad Neuenahr-Ahrweiler. Wij hadden een plekje op het oog bij het zwembad. Echter daar aangekomen bleek deze gesloten en niet meer te bestaan. Gelukkig hadden we op de weg erheen nog een bord met CP gezien. Dus dan maar daarheen. Want het dorpje ziet er wel gezellig uit en de temperatuur begint snel te rijzen. De hele weg hebben we met open autoramen en achterschuifraam gereden en op de autobahn ging dat fantastisch! Maar zodra je minder dan 80 rijdt stijgt de temperatuur toch ondanks dat het lekker kan doorwaaien. Afijn we kwamen dus terecht op de camperwohnmobilplatz van camping Ahrweiler "am Ahrtor". Mooi plekje aan het riviertje de Ahr. Omdat we bij de laatste CP alleen maar afvalwater hebben geloosd maar geen drinkwater hebben gevuld moesten we dat nu wel doen want ons waterpeil was door de lekkage sneller gedaald dan normaal. Op onze nieuwe plek staan we vlakbij een watervulpunt. Dus Hans zei: "Ik zet hem eerst op z'n plek dan kunnen we straks zo water bijvullen, dat redt mijn slang wel". Dus zo gezegd, zo gedaan! Terwijl Hans bezig was met het uitrollen van zijn waterslang zei onze nieuwe Nederlandse buurman: "je mag mijn gieter wel even lenen, hoor!" Hans zei vriendelijk: "nee bedankt, mijn slang redt het wel". Maar zijn gezicht sprak boekdelen, 80 liter water met een GIETER.......

Het is nu op het moment van schrijven 19.30 uur en 34 graden. We wachten nog even met eten klaar maken. Vanmiddag nog even het dorpje ingelopen. Mooi ommuurd vestingstadje! En op de markt een paar leuke sandalen gekocht. Daarna wat straatjes doorgeslenterd en tegen het einde van de markt op een terrasje een pintje genomen. Onderwijl kijkend naar het afbreken van de markt. Wat een bedoening op zo'n warme dag!
Terug op de camping nog maar eens een lekkere maaltijd op de scottelbraai gemaakt. Binnen in de camper is het niet te harden! Toen we om 24.00 uur naar bed gingen was de temperatuur gedaald naar een comfortabele 31 graden. Alle ramen open, geen verduistering voor de ramen want elk zuchtje wind is meegenomen! Hans had inmiddels ontdekt dat onze kachel ook koude lucht kon blazen. Dus laat maar aanstaan! Wel wat herry maar elke vorm van koelte is welkom.

3-7-2015
Vanmorgen wel erg vroeg wakker geworden maar ondanks de warme start temperatuur toch goed geslapen! Gisteren waren we er achter gekomen dat er op het bedieningspaneel ook een temperatuurmeter zit. Het is alleen onduidelijk of dit de binnen of buiten temperatuur is. Nadat we ons ochtendritueel achter de rug hadden reden we rond 9.30 uur de camping af. Onze op een na laatstep bestemming. We hebben nog even een verrassingsafspraakje met Adriaan en Inge kunnen maken. Inge heeft nog twee campingplaatsen naast elkaar kunnen reserveren op een camping bij Eindhoven. Dus nog eens 150 km in Noord-Westelijke richting. Inmiddels de temperatuur nog eens even gecheckt. Het is nu bijna 12.00 uur en de meter staat op 40 graden. Wij gaan er maar van uit dat de voeler in het bovenkastje zit. Want de gevoelstemperatuur is gelukkig lager.
Om 12.30 uur kwamen we aan bij Camping Elsenbos. Het plan is dat we hier nog 2 dagen uitrusten en de vakantie laten bezinken. Goede weersvoorspellingen! Dus dat moet goed komem. Zondag rijden we weer naar huis en dan is het over met de pret.
Voor nu: allemaal een fijn, zonnig en warm weekend toegewenst! En alvast bedankt voor jullie medeleven en interesse tijdens onze vakantie. Liefs, Hans en Ellis

• 04 Juli 2015 - 19:03

Greet:

wat een verschil met Denemarken maar ook het thuiskomen in een aangename temperatuur is wel zo prettig een goede terugreis morgen groetjes greet