De zon achter na - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Ellis Heide - WaarBenJij.nu De zon achter na - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Ellis Heide - WaarBenJij.nu

De zon achter na

Blijf op de hoogte en volg Ellis

22 Juni 2016 | Duitsland, Lindau

20 juni 2016
We werden vanmorgen wakker met het vrolijke gefluit van de vogeltjes in de bomen. Na een heerlijke nachtrust tijd voor een kopje thee en ontbijt. Al snel vielen de eerste regendruppels op ons camperdak. Tijd om te gaan!

Dus zo gezegd, zo gedaan. En een uurtje later reden we in het zonnetje, de regen ver achter ons latend.

Gisteravond hadden wij onze volgende bestemming bepaald: Germersheim, an der Carnotische mauer. En dat was geen slechte keuze! Rond 15.00 uur kwamen wij aan. Wij troffen wederom een lege camperplaats. De keuze is reuze!

Inmiddels staat er naast ons een zwitsers camperstel. Dus al 2 x zo druk als gisteren.... Hans begint spontaan de olijke noot in te zetten... "Yesterday...."

Nadat we de camper op zijn plaats hebben gezet zijn wij na ons welkomst pintje het vestingsdorpje ingelopen. Er was een uitgestippelde route langs de vestingsmuur. Deze hebben we rechts laten liggen. We hadden zin in een gezellig pleintje met terrasjes in het warme zonnetje! Dat was even zoeken maar uiteindelijk hebben we een leuk terrasje gevonden aan der Köningsplatz, met internet!
Helaas hebben we niet echt het gezellige centrum met winkelstraat kunnen vinden. Dus na een paar pintjes bij café Papaya zijn we terug gelopen naar de camper. Straks onze eerste maaltijd (voor deze vakantie) maar eens klaar maken: aardappeltjes met zalm, komkommersalade en een pintje. Proost!

21 juni 2016
Vannacht heeft de regen ons weer ingehaald. Maar dat geeft niet. Ontbijtje in de camper en weg wezen! En zo hebben we een mooie route gereden. We hebben garmin op vermijd snelwegen gezet en hij bracht ons via mooie toeristische routes naar de Bodensee, Überlingen, Parking Harlenweg. We hebben een mooi plekje gevonden maar helaas heeft het zonnetje ons verlaten. Straks maar even richting Bodensee lopen en een hapje doen in het dorp.

Eenmaal in het dorp gearriveerd bleek iedereen klaar te zitten voor een potje voetbal. Alle terrasjes waren voorzien van een tv. Er was geen ontkomen aan. We gingen voetbal kijken of er in ieder geval zijdelings naar luisteren. Dus onder het genot van een hapje en drankje konden wij meegenieten. Dit betekent dat ook wij weten dat Duitsland nu met 1-0 voor staat....

Verder hebben we geen idee hoe er gespeeld is. We hebben inmiddels wel contact gelegd met een neef van mijn vader. En gaan morgen in Kluftern een bakkie doen.

22 juni 2016
We hebben vanmorgen om half elf afgesproken voor een kopje koffie bij Rein en Tiny. Toen we aankwamen kwam Kirsten (schoondochter, getrouwd met Dirk) ook aanrijden op haar Vespa. Het was een gezellige ontmoeting en hebben wat jaren door moeten werken. Maar onder het genot van een kopje koffie met oer hollandse stroopwafels en soesjes ging dat helemaal goed komen.

We begrepen van Kirsten dat het vandaag en morgen erg warm zou worden. Na ons bezoek besloten we bij Lindau een camping aan de Bodensee te zoeken en hier even 2 nachten te blijven staan. Met de fiets kunnen we morgen een stukje langs het meer fietsen en de Bodensee eens van een andere kant bekijken. En zo belanden we op Park-camping Lindau am see. Het water in de Bodensee staat erg hoog maar de camping is al bijna weer helemaal droog. Aan de waterkant staan nog een paar plekken onder water. Dus helaas geen plaats aan het water maar er wel een beetje uitzicht op!

• 22 Juni 2016 - 16:50

Inge:

Altijd leuk jullie avonturen te volgen :-)
    Geniet van de rust en tot een volgend epistel!
    P.S. Hier ook bloedheet momenteel, maar 'doef' en we mogen ons verwachten aan onweer.
    liefs
    inge

• 22 Juni 2016 - 18:15

Eva Westra:

bodensee klinkt zo romantisch Ellis! ik ken nog een leuk liedje over de wolfgangsee, gaan jullie daar ook nog langs? Maar jullie genieten en dat is die hauptsache!

• 22 Juni 2016 - 20:06

Lydia Waal:

Klinkt allemaal heerlijk wel ff goed nasjen daar in Duitsland he, zo lekker. Was het nou in Oostenrijk of Duitsland dat die Rosbraten mit Zwiebeln zo lekker waren 100 jaar geleden. Ik ga die Gamma advertentie van jou toch aanpassen hoor: Man met trekhaak of camper hahahahahaha !! Geniet lekker xxx