van kuuroord naar kuuroord - Reisverslag uit Kronau, Duitsland van Ellis Heide - WaarBenJij.nu van kuuroord naar kuuroord - Reisverslag uit Kronau, Duitsland van Ellis Heide - WaarBenJij.nu

van kuuroord naar kuuroord

Blijf op de hoogte en volg Ellis

30 Juni 2015 | Duitsland, Kronau

29-6-2015
Gisteren voor het avondeten op zoek geweest naar een restaurant met wifi. Dat viel ernstig tegen.... nadat we 's middags al hier en daar geinformeerd hadden en overal nee op het recest kregen zijn we de restaurants langs gegaan die we nog niet eerder gevraagd hadden. En ja, wel! Uiteindelijk belanden we bij een Goldener Hotel-restaurant met een wifipunt. Inloggen ging wat traag en volgens de beschrijving, die we van de serveerster ontvingen, moesten we ons eerst aanmelden met een inlognaam en emailadres, vervolgens zouden we
via ons email een link ontvangen om te bevestigen...... leek ons lastig om je mail te bekijken als je nog geen internet hebt.... Maar het serveerstertje bleef volhouden dat het zou lukken. Uiteindelijk lukte het inderdaad en kon ik mijn verhaal uploaden! Foto's lukt echter nog steeds niet.... Ik ben bang dat dat toch echt pas gaat lukken als we thuis zijn. Dus nog even een weekje geduld!
Vanmorgen na een warm zweterig nachtje, we stonden op een vrij grote openbare parkeerplaats ( Festplatz) en vonden het niet prettig om meerdere ramen dan ons achterschuifraam en natuurlijk alle dakluiken open te zetten, ontwaakten wij en stond de complete Festplatze vol geparkeerd! Waar blijven al die mensen? Werken die in dit kleine dorpje? Ja wel, in pak parkeerden ze hun auto en liepen het dorpje in. Dit was dan ook de enige gratis parkeerplaats van het dorp. Toen we gisteren het dorp inliepen verbaasden we ons al over het aantal overdekte parkings. Maar nu begrijpen we het! Weet ik nog steeds niet wat voor werk die mensen doen maar wel dat het aantal mensen vertienvoudigd op een door de weekse dag.
Vervolgens hebben we ons klaar gemaakt voor vertrek om zo'n 100 km Westelijk te belanden in Bad Ditzenbach. Dit bleek een kuuroord met 2 bronnen. Bij een kuuroord hoort dan ook een sauna. Aangezien wij wel zin hadden om ons zelf te verwennen. Leek dit een goed plan. Zonnetje zou ook meewerken. Kortom: alles valt op zijn plaats. De camperplek is op het terrein van Vinzenz Therme. De betaling voor de overnachting (5€) en eventueel stroom moet je doen bij de receptie van de Vinzenz Kliniek, een soort revalidatieoord. Vandaar liepen we naar het Therme. Helaas kregen we daar een koude douche.......: Heute Damensauna......
We liepen naar het dorp en hebben onszelf getrakteerd op een lekkere ijsbeker en een cocktail!
Op de weg naar het dorp kwamen we een informatiebord met wat wandelroutes tegen. En ja, we moeten toch wat doen met de tijd. Dus na ons verrukkelijke ijsje zijn we een stukje gaan wandelen. We besloten de wandeling van 9 km die volgens het bord 3 uur zou duren. Wel meegenomen dat het hoogteverschil ook zo'n 240 meter zou zijn. En dit hoogteverschil zat al in de eerste km dus de wandeling ging verder voorspoedig. Na de wandeling natuurlijk ons zelf weer verwend met een koud biertje, of 2, in de lokale biergarten ohne montagsruhe!
Vervolgens terug gewandeld naar onze camper. Hier hebben wij ons lekker geïnstalleerd in het zonnetje en onze eerste buitenmaaltijd klaar gemaakt op onze skottelbraai! Dit is vakantie!

30-6-2015
Toen we wakker werden bleken we toch wel erg dicht lamgs een drukke doorgangsweg te staan. Dus hier nog een dagje blijven rond hangen vonden wij niet tot de mogelijkheden behoren. Dus, lekker op ons gemakje buiten ontbeten en klaar gemaakt voor vertrek. Deze keer zo'n 125 km Noord-West. Ja wel, dit klinkt als een terug weg :-(
Maar de voorspellingen zijn gunstig dus we durven het aan! Bestemming: Bad Schönborn. We gaan nu voor een landelijke en luxe ligging.

• 30 Juni 2015 - 20:33

Inge:

en nu dan echt de terugweg aangaan... Rendez-vous in de buurt van eindhoven vrijdagavond! Bier en eten worden meegebracht. Voor de gezelligheid moet je mee instaan