door Tirol - Reisverslag uit Telfs, Oostenrijk van Ellis Heide - WaarBenJij.nu door Tirol - Reisverslag uit Telfs, Oostenrijk van Ellis Heide - WaarBenJij.nu

door Tirol

Blijf op de hoogte en volg Ellis

24 Juni 2016 | Oostenrijk, Telfs

23 juni 2016
Gisteravond nog gezellig pintje gedronken met onze Nederlandse buren. Zij zijn op de terugreis vanuit Kroatië. We hadden dus wel gespreksstof! En ook een typisch Kroatisch perenlikeurtje, met een naam die we niet onthouden hebben, gedronken. Het was nog lang onrustig op de camping....

Vanmorgen rond 9 uur sloegen wij de ogen open. Het zonnetje scheen lekker door de kieren van de gordijnen. Tijd om op te staan! En na ons ontbijt en overige ochtendrituelen, zoals een lekkere douche, hebben wij de fietsen afgeladen en gingen op pad.

Vandaag staat Lindau op het programma.
Bij de receptie van de camping hebben we een kaartje met een rondwandeling en mooie uitzichtpunten gevonden! En vanaf die uitzichtpunten heb je o.a. een spectaculair uitzicht op de overkant: bergen met wit besneeuwde toppen!
Alleen jammer dat het een beetje nevelig was. Of dat nu kwam van het bier op de terrasjes of ......... we weten het niet.
Wat we wel weten is dat ze op het nieuws zeggen dat het water aan het zakken is maar voor ons staat het nog steeds erg hoog en sommige fiets en/of wandelpaden staan nog steeds onder water....

Terug op de camping voor de verandering een pintje gedronken en daarna onze wandelschoenen nog even aangedaan. Want in Duitsland nemen ze je rijbewijs in als je met teveel op op de fiets zit. Vanaf de camping zijn we helemaal naar Oostenrijk gelopen! Een tochtje van zeker 600 meter! De route die we eigenlijk wilden lopen stond helaas onder water.... Gelukkig was het Seehafen restaurant-café wel bereikbaar. En hebben wij besloten om daar een pintje te nemen in afwachting van de etenstijd. Dus nu zitten wij met uitzicht over de haven, een pintje in de hand, te bedenken wat onze volgende stap is.

We hebben heerlijk gegeten bij het seehafen restaurant en in grote lijnen besloten waarheen de weg ons leidt: naar het zuidoosten. What else is new!

24 juni 2015
Om 10.00 uur reden we de camping af. De zon schijnt genadeloos op de camper dus alle mogelijke ramen staan open. Maar je hoort ons niet klagen. Heerlijke temperatuur hier! Eerst nog even langs de plaatselijke tankstelle voor een Oostenrijk vignet.

Na een koffiebreak op een mooie parking met uitzicht over glooiende heuvels en in de verte witte bergtoppen en een bezoekje aan de Lidl voor wat boodschapjes reden we rond 12.00 uur Oostenrijk in.

Nu even een tussenstop bij de Mc om de inwendige mens weer even tevreden te stellen on gebruik te maken van de gratis Wifi. En weer verder.

Met de vlam in de pijp rijden we door de Brennerpas! De temperatuur is inmiddels opgelopen tot wel 30 graden en het word de hoogste tijd om weer een overnachtingsplek te zoeken. Deze vinden we bij Gasthof Humlerhof bij Gries am Brenner. Volgens de Facile-en-Route Campergids (2015) een gratis plek voor 50 campers.... terwijl er in het ACSI boek (2016) vermeld staat dat er ruimte is voor 3 campers en een prijs van €19,00 maar gratis bij gebruik van maaltijd in het Gasthof. We gingen het maar even aanzien. Hoe verder we de berg op reden hoe meer zakte onze moed in de schoenen. Zouden we hier nog een camperplaats tegen komen? Vervolgens draaiden we een hoek om en kwamen op een soort plateau terecht met inderdaad een gasthof maar waar ze die 50 campers gaan zetten???

We gingen maar even informeren bij het Gasthof en kwamen tot de ontdekking dat we inderdaad gratis konden staan als we kwamen eten en anders 10 Euri moesten betalen. Dat was te overzien! We mochten onze camper aan de overkant van de weg parkeren. Hier stond al een Duitse camper dus we hebben hem er keurig naast geparkeerd. Volgens het boekje was er geen campinggedrag toegestaan dus de luifel hebben we maar niet opengedraaid. Wel hebben we de stoelen achter de camper uitgeklapt zodat we lekker in de schaduw zaten. Pintje erbij, uitzicht op mooie bergtoppen! We zitten op bijna 1400 mtr hoogte dus dat gaat goed komen!

Later nog even een hapje bij het gasthof gedaan en terug naar de camper. We zaten net binnen of het noodweer sloeg toe: donder, bliksem en een regenbui voor het stof. Onderwijl kwamen er nog een aantal passanten aanrijden. Nog 3 campers en 3 caravans staan er nu op het terrein. Volle bak dus!

• 25 Juni 2016 - 11:40

Greet:

dan hebben jullie dus ook meegemaakt wat wij hier in amsterdam en omstreken hebben meegemaakt maar vooralsnog hebben jullie heerlijke temperaturen en blijf vooral reisverslagen schrijven ik vind het leuk om jullie zo te volgen veel plezier groetjes

• 25 Juni 2016 - 15:55

Lydia:

Ik hoop dat het jullie inmiddels wat droger on de voeten is geworden want al die nattigheid tijdens je vakantie is niet leuk. Hebben jullie Kroatie al bereikt ? Jullie gingen iig naar warmere temperaturen. Hier regent het en is het zo een saaie donkere zaterdag.
    Die perenlikeur die staat mij nog vaag bij. Is dat zo een lange slanke fles met Wodka ?Die je in de vriezer legt ?

Vol verwachting kijk ik uit naar jullie volgende verhaal. Liefs van mij xxx

• 25 Juni 2016 - 16:09

Anneke Van Der Heide :

Ha vakantiegangers !

Het lijkt de omgekeerde wereld wel; jullie op vakantie en wij thuis in Nederland in de regen