De voorbereidingen - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Ellis Heide - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Ellis Heide - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Ellis

09 Juni 2015 | Nederland, Landsmeer

Zaterdag is het dan zover! Dan gaan we onze tweede zomervakantie met de camper meemaken!

In september 2013 hebben wij een 21 jaar oude camper van het merk Ducato 290 met een Bürstner T620 opbouw gekocht. Een oud beestje maar de indeling leek ons wel wat. En om wat ervaring op te doen moet je ergens beginnen. Zo gezegd, zo gedaan. Gelukkig is Hans nogal handig met motoren en dergelijke en is hij tijdens de winterstalling flink aan de slag gegaan met de motor. Want na een grondige check bleek deze niet meer in zo’n goede staat als wij dachten en gehoopt hadden. Afijn na de winter zat er dus een compleet andere motor in dan waarmee we begonnen waren.

Na wat korte afstandjes en weekendjes weg hebben we vorig jaar met de camper een reisje langs de Rijn en de Moezel gemaakt en zijn we er mee naar het Oktoberfest in München geweest. De motor heeft zich prima gedragen!

Tegen het einde van het seizoen bleken we wat waterlekkage bij het voorste dakluik te hebben. Gelukkig kon de camper weer de winterstalling in en had Hans de tijd om zich op de dak lekkage te richten. Nadat hij het dak verwijderd had bleek het hout in de gehele zijwand tussen de deur en de passagiersstoel verrot te zijn. Ook dit was natuurlijk weer meer werk dan verwacht……. Dit had ook te maken met het feit dat als het dak eraf is je ook de elektrische bedrading kan repareren en de zonnepanelen installeren. Maar, 1 dag voor het Pinksterweekend was de klus geklaard! Wat een TOP MAN!

En nu richten we ons op de aanstaande zomervakantie. We hebben een reisboekje gekocht en met de informatie van internet samengevoegd tot een mooie route. Het plan is om bij Tønder de grens over te gaan. Dan de westkust te volgen tot Skagen. Vervolgens de oostkust via Alborg, Viborg terug. Bij Arhus de oversteek te maken naar Seeland om een bezoek aan Kopenhagen te brengen. Daarna via Mons Klint, Odense en Kolding weer terug naar huis. Ik heb geen idee hoeveel km het is en hoe lang we er over gaan doen. Ik heb geprobeerd om de reis in onze Garmin routeplanner te zetten maar als ik de reis laat optimaliseren gooit hij hem helemaal om en gaan we vanaf Esbjerg (westkust) direct naar Kopenhagen en de andere kant de route om maken???? Ach, misschien ook wel handig. We zullen wel zien!

In ieder geval wil ik deze vakantie alvast één punt van mijn bucketlist afstrepen: met de camper het strand op kunnen rijden, vervolgens genieten van de zonsondergang, de volgende dag wakker te worden, de camper uit te kunnen stappen met je voetjes in het zand en een duik in de golven te kunnen maken!

Wordt vervolgd!

• 10 Juni 2015 - 01:09

Stefan:

Veel plezier deze vakantie en we hopen dat het mooi weer blijft ;)
    We zijn benieuwd wat voor verhalen er deze vakantie uitkomen we kunnen niet wachten om ze te lezen :D

Groetjes steef en michelle

• 10 Juni 2015 - 01:10

Greet:

wat? wanneer? hoelang? een hele maand?

• 10 Juni 2015 - 07:46

Henrieke:

Geniet ervan!!!
    Xx

• 10 Juni 2015 - 13:03

Inge:

geniet ervan! Ben benieuwd naar jullie ervaring, want wij gaan redelijk dezelfde richting uit binnen een paar weken :-).
    volgens Google Maps zal je toch zo'n 2.800 km onderweg zijn ;-)
    Hav det sjovt + skal (met op de a een klein bolletje, maar dat vind ik niet zo direct op mijn klavier) :-D